A Tiszacsege–Ohat-Pusztakócs szakasznak különösen nagy jelentőséget tulajdonítanak, hiszen a Füzesabony, illetve Budapest felé közlekedő vonatok ily módon érhetők el. „Polgár és Tiszalök felé sajnos a pálya állapota, illetve a rossz menetrendek miatt valóban elenyésző az utazási kedv, ezért legalább a forgalmasabb szakaszt szeretnénk, ha a kormány újra megnyitná a forgalom előtt. Ez pedig a következőképpen volna a legésszerűbb: a korábban szintén bezárt – de július 4-e óta újfent üzemelő – 103-as Karcag–Tiszafüred vonal vonatait kellene továbbvezetni Tiszacsegére. … Egy Karcag–Tiszacsege vasútvonal létrehozása a termálturizmus fellendüléséhez is hozzájárulna, sőt, Tiszacsegéről a Szolnok, Budapest, illetve a dél-magyarországi régió felé való eljutást is megkönnyítené. A jelenlegi „vonatpótló” buszok menetrendjét is át lehetne hangolni a vonatokhoz és immár Polgár–Egyek viszonylat helyett Polgár–Tiszacsege-Fürdőig közlekednének. Eképpen a gyógyfürdő és a vasútállomás kapcsolat is megoldódna. Nem utolsósorban a vonatközlekedés mellett szól, hogy például Budapest-Tiszacsege viszonylatban jelenleg 730 Ft-tal kell többet fizetni egy retúr útért, mint amikor járt a vonat.” – olvasható a petíció szövegében. A vasút fontosságát jelzi továbbá a Tiszacsegéhez tartozó Nagymajori településrész vonat nélküli, rossz közlekedése, amely szintén az indokok között szerepel. A több mint hétszáz aláírás átadására október 20-án került sor. A találkozón jelen volt Tiszacsege Város Önkormányzata részéről Bagdi Sándor, önkormányzati képviselő és Kovács Zsigmond, Csegéről elszármazott turisztikai szakember, akik szintén az elképzelés mellett állnak, továbbá a Magyar Közlekedési Klub is a támogatók között szerepel. Dr. Völner Pál úr ígéretet tett arra, hogy a beadott anyag áttekintésre kerül, illetve felülvizsgálják a vonatközlekedés újraindításának indokoltságát. Sz. B. A petíció átadásának pillanata